Megszűnik a Danubius és a Sláger?

2009. november 1. | Cseh Réka

„Hallottátok, hogy november közepétől nem lesz Danubius és Sláger?”-hangzik el a buszon, az iskolában, a munkahelyeken. A két legnépszerűbb kereskedelmi rádió elhallgattatásáról szóló hír szinte mindenütt beszédtémává vált az elmúlt napokban. A hallgatók összetétele vegyes, minden korosztályra kiterjed az általános iskolástól a nyugdíjasig. Alig ismerek olyan embert, aki legalább az egyik rádió táborához ne tartozna, és nem fogadná felháborodással az ORTT döntését. De tudjuk-e, hogy pontosan mi is áll ennek hátterében?

A frekvenciaengedélyek november 19-én lejárnak, így a rádióknak pályázatokat kellett benyújtania bizonyos szempontok alapján. A döntés meghozatalában a megajánlott koncessziós díj játszotta a főszerepet: a Danubius, a Sláger és a Juventus az árbevétele 10-15 százalékát ajánlotta fel, míg a másik három pályázó irreálisnak tűnő ajánlatot tett. Majtényi László, az ORTT elnöke a szerdai ülést megelőzően kizárásra javasolta az Advenio Zrt. és az FM1 Konzorcium pályázatát, ám az indítvány elbukott. A pártdelegáltakból álló testület csak a harmadik ígérgető, a Zene Rádió Zrt.-t zárta ki. Az Advenio Zrt.-nek zöld jelzést adtak, pedig pályázatukat alaki érvénytelensége miatt is el kellett volna utasítani.

Sokan feltételezik, hogy a döntés hátterében a politika áll, ugyanis az Advenio jobboldali, az FM1 baloldali kötöttségű. Így már érthető, miért engedték versenyezni, majd segítették győzelemre a szabálytalan pályázatot benyújtó Adveniót. Felmerülhet bennünk a kérdés: eltűrjük-e, hogy hülyének nézzenek egy egész országot, vagy megpróbáljunk valamit tenni ellene? Sokan az utóbbira szavaznak, és gőzerővel nekiláttak a Danubius és a Sláger megmentésének. A közösségi oldalakon klubokat hoztak létre a nemtetszésük kinyilvánítására, valamint a tiltakozók listára is feliratkozhatnak. Egy másik akció az autókra tűzött kék és piros szalag, amellyel szintén kifejezhetjük az említett rádiókkal való szimpatizálásunkat. Ha nem is sikerül a döntést megváltoztatni, legalább elmondhatjuk, hogy megpróbáltuk, és nem csak ültünk ölbe tett kézzel.

Mit várhatunk a két nyertes adótól? Annyi már biztos, hogy a Danubius helyén a Klassz Rádió (Advenio Zrt.), a Sláger hullámhosszán pedig a Neo FM (FM1) fog szólni november 19-től. Az Advenio továbbra is inkább zenét sugározna, a Neo FM azonban egy beszélgetős rádiót akar létrehozni, ami valószínűleg erőteljesen politikai töltetű lesz. A politikát eddig sem lehetett kizárni a hétköznapjainkból, de most még a rádióban is azt hallgassuk, hogyan marják egymást a pártok képviselői? Tényleg erre lenne szüksége a magyar embernek ébredés után? Szerintem többen vágynak inkább egy kis vidámságra, nevetésre; arra, hogy jól induljon a napjuk. Az se baj, ha a poénok néha suták, értelmetlenek.

Persze, a Danubius és a Sláger igényessége és színvonala is vitatható, de az tény, hogy sokan hallgatták, hallgatják őket. Autózás közben kifejezetten jól jönnek a hasznos információk arról, hogy merre mérnek sebességet a rendőrök, vagy hogy éppen hol kell forgalomelterelésre számítani. A nyereményjátékok és segélyakciók szervezése is abszolút pozitív jellemzője volt mindkét rádiónak. Utoljára hagytam a jó zenék említését, pedig ez is sokaknak fog hiányozni egy-egy hosszabb autóút során, otthon, vagy éppen a munkahelyen.



Szerző: Cseh Réka
MÉDIAAJÁNLAT
KAPCSOLAT
DESIGN BY DESIGNSTREET.HU